woensdag 17 maart 2010

Werkweekje

Eindelijk werkt het om oracle server te installeren!! Dit omdat ze eindelijk naar mij beginnen luisteren zijn. Anders had ik dit al vorige week kunnen posten :)
Maar ja, heb er wel enorm veel door bijgeleerd. Ben vorige week en deze week terug ondergedompeld in een snelcursus Linux.

Ik ben nu aan het werken op Oracle Enterprise Linux, een versie van Red Hat die, zoals wel duidelijk is in de naam, veel support bevat voor het draaien van de oracle database. Je kan dus voor deze versie wel alle benodigde packages vinden die nodig zijn voor de installatie, dus das wel eens fijn voor de verandering.

Gisteren heb ik met het uitzoeken van enkele management progs en tools voor databanken, per ongeluk de hele test databank van navista verwijderd. Ergens door een automatische synchronisatie naar mijn databank, waar bitter weinig instond. :) Geen ramp, ze draait alweer terug, maar het was wel grappig wanneer Seb, onze stagebegeleider ineens zei: "Toon, ou est la base de données?" Ikke van "huh?!? whoeps..." dus wel eventjes paniek... . Maar hij heeft het terug in orde gezet. Ik moest alleen vandaag zorgen voor koffiekoeken :).

Voor de rest is er nog niet zoveel nieuws gebeurd. Ik amuseer me hier wel goed, en het is hier echt goed weer in vergelijking met dat kleine Belgenlandje.
Maar ik mis ook iedereen wel, de een al wat meer dan de andere, maar ja. :p


Ik hou jullie verder op de hoogte.

Groetjes,

Toon

5 opmerkingen:

Koen zei

Hopelijk werkt deze reactie wel want mijn vorige is zomaar verdwenen.

Leuk dat jij de boel daar recht trekt ;-) En dat je al veel hebt bij geleerd. Daarom doen we stage uiteraard ;-)
Wel een geluk dat het slechts testdatabanken zijn. Maar om dergelijke redenen (groentjes) hebben bedrijven altijd een testomgeving.

Laat de koffiekoeken smaken!

Koen zei

En ik merk net de foto's op. Leuk! Studio ziet er wel netjes uit. Ook tof dat je een bed in je keuken hebt :-) Dan heb je misschien dadelijk een leuk zicht 's morgens bij de eerste kop koffie.

En Perpignan ziet er een leuk stadje uit. Ik moet het onthouden, wou dat ik op bezoek kon komen. Maar vliegen duurt net iets te lang vanuit Ho Chi Minh.

Santa zei

Huh!?! Whoeps...zie het zo voor mij! :-) Zie maar dat ge nog goesting hebt om terug te komen opt einde...anders blijven de mense hier u missen he!
greetz

Martijn en Caroline zei

Hey Toontje!

Fijn dat het goed meevalt daar bij u! Dat computertaaltje is wel ff wennen als ik uw blog lees, maar ik ben er veilig doorgeraakt :)
Het weer valt hier voor de moment best wel mee hoor. We verwachten morgen zelfs 20°C! Maar dat zal waarschijnlijk maar een eendagsvlieg worden...

Hou u goed!!
Lentegroetjes vanuit Wellen!

Caro X

Anoniem zei

LOL@ Toon, ou est la base de données?"