woensdag 10 maart 2010

Eerste post

Dit gaat de eerste boodschap zijn op mijn blog. Normaal gezien doe ik zo dingen meestal niet, maar ik denk dat het voor het thuisfront wel iets gemakkelijker is om alles zo een beetje te volgen (en zo moet ik alles maar ene keer zeggen ;) ).

Mijn reis naar hier is voorspoedig verlopen.Binnen een kleine 10 uurtjes was ik reeds gearriveerd. Leve de 130 km per uur op de Franse snelwegen en de flitspalen die altijd mooi aangeduid worden. Ik was wel nog moe, omdat ik de avond voor ik vertrok toch nog een beetje afscheid wou nemen en dat loopt toch altijd een beetje uit. :)

Mijn eerste 2 dagen op mijn stage kan je wel heel rustig noemen. Op de nacht van zondag naar maandag was het enorm hard begonnen met sneeuwen. (Wij die dachten het mooie weer op te zoeken) Maandag is het de hele dag blijven sneeuwen, en blijkbaar zijn ze dat hier in het zuiden niet gewoon. Alles gaat gewoon toe. De scholen, bedrijven, winkels, ... , zelfs de bussen rijden niet meer. Dit alles had tot gevolg dat Dieter en ik maandag slechts een uurtje op Navista geweest zijn, en dinsdag helemaal niet. De mensen op Navista zijn wel enorm vriendelijk.

Vanaf dinsdag was het weer terug veranderd naar een prachtig zonnetje dat de sneeuw toch al een beetje deed smelten. Voor de rest van deze en volgende week wordt het weer alleen nog beter.

Vandaag is het dan echt mijn eerste dagje op de stage. We zijn uiteindelijk op Navista geraakt via een taxi. De bussen reden voor de verandering niet dus dat was eventjes panikeren. We wouden zeker niet te laat komen en zo een slechte indruk geven aan de mensen daar. Ondanks alle problemen en onze zorgen arriveerden we ongeveer het eerste op Navista.
Het werk zelf is wel even wennen en een beetje aanvoelen. Ook het Frans moet terug een beetje opgefrist worden. Veel kan ik voorlopig nog niet doen.
Voor mijn project heb ik oracle nodig en dat is voorlopig nog een probleem. :)

Verder nieuws volgt nog.

Groetjes,

Toon

Geen opmerkingen: